Αδειάζει τον Συλλούρη ο Γ.Ελεγκτής για τις λιμουζίνες

Sale

Το top7news.gr πωλείται. Για πληροφορίες γράψτε μας στo sales@top7news.gr

Αδειάζει τον Συλλούρη ο Γ.Ελεγκτής για τις λιμουζίνες

Αδειάζει τον Συλλούρη ο Γ.Ελεγκτής για τις λιμουζίνες

Λευκωσία:Την παρέμβαση του Γενικού Ελεγκτή, Οδυσσέα Μιχαηλίδη, προκάλεσε η πρόταση νόμου που κατέθεσε, προ ημερών, στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Συλλούρης, προς ικανοποίηση αιτήματος γενικών διευθυντών υπουργείων και όχι μόνο, που θέλουν να πηγαίνουν στα σπίτια τους με τις κρατικές λιμουζίνες. 
  Με χθεσινή του επιστολή προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, Αβέρωφ Νεοφύτου, και τους βουλευτές-μέλη της Επιτροπής, ο Γενικός Ελεγκτής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας πως σε περίπτωση που ψηφιστεί η πρόταση νόμου του Δημήτρη Συλλούρη, ο βασικός Νόμος θα οδηγηθεί σε αχρησία. Και αυτό, διότι, όπως εξηγεί, με την ψήφιση της πρότασης νόμου, η Ελεγκτική Υπηρεσία δεν θα μπορεί να ελέγχει κατά πόσο οι αξιωματούχοι που θα μεταβαίνουν στις οικίες τους με τις κρατικές λιμουζίνες, τις χρησιμοποιούν και για τις προσωπικές τους ανάγκες. Όπως γινόταν, δηλαδή, στο παρελθόν. 
  Θυμίζουμε ότι ο Νόμος για τις κρατικές λιμουζίνες ψηφίστηκε και τέθηκε σε εφαρμογή την 1/1/2016 με στόχο, ακριβώς, τη μείωση του τεράστιου κόστους που επωμιζόταν, ετησίως, το κράτος εξαιτίας της αλόγιστης χρήσης τους από αξιωματούχους, οι οποίοι είχαν στη διάθεση τους τις λιμουζίνες επί 24ώρου βάσεως, με δωρεάν καύσιμα, με πληρωμένα ακόμη και τα έξοδα καθαριότητας (πλύσιμο) των λιμουζινών. Στον Νόμο καθορίζεται ρητά, ότι η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας δεν αποτελεί υπηρεσιακή μετάβαση και ως εκ τούτου δεν εμπίπτει στους υπηρεσιακούς σκοπούς για τους οποίους δύναται να γίνεται χρήση της κρατικής λιμουζίνας. Πρόκειται για πρόνοια, η οποία συνάδει και με το άρθρο 11 του περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμου, σύμφωνα με το οποίο, τα έξοδα μετάβασης από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας θεωρούνται ατομικές δαπάνες και όχι δαπάνη της επιχείρησης. 
  Η πρόταση νόμου του Δ. Συλλούρη στοχεύει, ακριβώς, στην απάλειψη της παραπάνω απαγορευτικής πρόνοιας προς όφελος αξιωματούχων, καθώς ο κ. Συλλούρης εισηγείται την τροποποίηση του βασικού Νόμου, έτσι ώστε «η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας να εμπίπτει στις περιπτώσεις “υπηρεσιακής μετακίνησης” και στους υπηρεσιακούς σκοπούς για τους οποίους δύναται να γίνεται χρήση υπηρεσιακού οχήματος».   Η επιστολή 
  Ειδικότερα, στην επιστολή του ο Γενικός Ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδης επισημαίνει, μεταξύ άλλων, τα εξής στους βουλευτές της Επιτροπής Οικονομικών: 
  * Η κατάχρηση των υπηρεσιακών οχημάτων από διάφορα πρόσωπα που με την πάροδο των χρόνων κατέληξαν να θεωρούν πως δήθεν έχουν δικαίωμα σε αποκλειστική χρήση (γενικοί διευθυντές υπουργείων και ημικρατικών οργανισμών, δήμαρχοι και δημοτικοί γραμματείς, έφοροι, επίτροποι κ.λπ.), τερματίστηκε με νομοθεσία. Ακόμη όμως και μετά την ψήφιση της νομοθεσίας αυτής, είχαμε ως Υπηρεσία καταγγελίες για μη συμμόρφωση από ορισμένα πρόσωπα. Ωστόσο, η πρόνοια της νομοθεσίας {Κανονισμός 10(2)} που επιβάλλει όπως τα οχήματα «σταθμεύονται σε ασφαλισμένα μέρη, στο γραφείο ή σε άλλο εξουσιοδοτημένο μέρος», αποτελούσε δυνατό εργαλείο ελέγχου και σταδιακά τέτοια φαινόμενα μη συμμόρφωσης φαίνεται ότι τείνουν να εκλείψουν. * Τυχόν αλλαγή της νομοθεσίας, ώστε η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας να εμπίπτει στους υπηρεσιακούς σκοπούς για τους οποίους θα δύναται να γίνεται χρήση υπηρεσιακού οχήματος (σ.σ. πρόταση νόμου Δ. Συλλούρη), θα καταστήσει τον έλεγχο εκ μέρους της Ελεγκτικής Υπηρεσίας πολύ δύσκολο. «Είναι πιστεύουμε αντιληπτό ότι είναι διαφορετικό η Υπηρεσία μας να μεταβαίνει σε συγκεκριμένο δημόσιο κτήριο για να ελέγξει αν κάποιο όχημα είναι εκεί σταθμευμένο, και διαφορετικό (μάλλον αδύνατο) να πρέπει να επιθεωρήσουμε κάποιον ιδιωτικό χώρο (οικία) για να δούμε αν το όχημα είναι εκεί. Συνεπώς, τέτοια αλλαγή της νομοθεσίας, πιθανότατα να οδηγήσει εκ νέου σε καταστάσεις κατάχρησης», προειδοποιεί ο Γενικός Ελεγκτής. * Με βάση τον Κανονισμό 38(4) των περί Δημόσιας Υπηρεσίας (Απολαβές, Επιδόματα και άλλα Οικονομικά Ωφελήματα των Δημόσιων Υπαλλήλων) Κανονισμών «η μετάβαση υπαλλήλου από την κατοικία του στον τόπο εργασίας του δεν θεωρείται υπηρεσιακό ταξίδι για σκοπούς καταβολής εξόδων οδοιπορικών». Συνεπώς, σε περίπτωση που σε νόμο προβλεφθεί κάτι το αντίθετο, όπως εισηγείται με την πρόταση νόμου ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης, ενδεχομένως, όπως υποδεικνύει ο Γενικός Ελεγκτής, να ανοίξει ο δρόμος για διεκδίκηση ανάλογου ωφελήματος από χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους.

Ως παράδειγμα τα καύσιμα της Χρυστάλλας Γιωρκάτζη
  Στην επιστολή του ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης εισηγείται στους βουλευτές να εξετάσουν κατά πόσο η πρόταση του Δημήτρη Συλλούρη παραβιάζει το Σύνταγμα και συγκριμένα, το άρθρο 80 το οποίο προβλέπει ότι «ουδεμία πρότασις νόμου συνεπαγομένη αύξησιν των υπό του προϋπολογισμού προβλεπομένων εξόδων δύναται να υποβληθεί υπό βουλευτού». Θέλοντας να καταδείξει την επιπρόσθετη δαπάνη που συνεπάγεται η χρήση ενός υπηρεσιακού οχήματος για μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας και κατ’ επέκταση, την αντισυνταγματικότητα της πρότασης νόμου Συλλούρη, ο κ. Μιχαηλίδης έφερε ως παράδειγμα την προκάτοχό του Χρυστάλλα Γιωρκάτζη. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλίδη, η Χρυστάλλα Γιωρκάτζη χρησιμοποιούσε το υπηρεσιακό της όχημα για μετάβαση στις οικίες της στη Λεμεσό και στη Λευκωσία με το κόστος των καυσίμων για τη Δημοκρατία να κυμαίνεται μεταξύ €4.000 έως 5.000 ετησίως. Ποσό που μετά την αποχώρησή της μειώθηκε μόλις στα €400 ετησίως καθώς η χρήση του οχήματος περιορίστηκε μόνο για υπηρεσιακούς σκοπούς.    Ειδική διευθέτηση για τον γραμματέα του Υπουργικού 
  Ο Γενικός Ελεγκτής αποκάλυψε στους βουλευτές της Επιτροπής Οικονομικών την ειδική διευθέτηση που έγινε για τον γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, Θεοδόση Τσιόλα, θέλοντας να καταδείξει ότι για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων δεν χρειάζεται αλλαγή της νομοθεσίας. Συγκεκριμένα, στην επιστολή του ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης αναφέρει τα εξής: «Σημειώνουμε για ενημέρωσή σας ότι η Υπηρεσία μας κλήθηκε να εκφράσει απόψεις επί διευθέτησης που έγινε από τον γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου που τυγχάνει να είναι κάτοικος στην περιοχή Αμμοχώστου και ο οποίος καλείται συχνά να καλύψει κοινωνικές και υπηρεσιακές υποχρεώσεις που απορρέουν από τη φύση των καθηκόντων του, εντός και εκτός του κανονικού ωραρίου. Οι υποχρεώσεις αυτές θεωρούνται με βάση τον Κανονισμό 10(1) ως εμπίπτουσες σε υπηρεσιακούς σκοπούς. Για τον σκοπό αυτό, και στη βάση του προαναφερόμενου Κανονισμού 10(2) που επιτρέπει στάθμευση σε άλλο εξουσιοδοτημένο μέρος το οποίο θα εγκρίνει η προϊσταμένη Αρχή, ο γραμματέας του Υπουργικού σταθμεύει το όχημα στην οικία του τις συγκεκριμένες εκείνες φορές που τούτο επιβάλλεται από τις περιστάσεις. Ως εκ τούτου, δεν υφίσταται ανάγκη τροποποίησης της νομοθεσίας, αφού τα όποια πρακτικά προβλήματα εφαρμογής της μπορούν να υπερπηδηθούν όταν δεν υπάρχει πρόθεση κατάχρησης».   ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΥΝΟΗΘΟΥΝ 
  Σε περίπτωση που ψηφιστεί η πρόταση νόμου του κ. Συλλούρη, οι ακόλουθοι αξιωματούχοι θα μπορούν να μεταβαίνουν στον τόπο διαμονής τους με τις κρατικές λιμουζίνες, τις οποίες σήμερα είναι υποχρεωμένοι να τις σταθμεύουν στους χώρους εργασίας τους: γενικοί διευθυντές των υπουργείων, της Βουλής και της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, γενικός λογιστής, διαπραγματευτής για το Κυπριακό, πρόεδροι ΕΔΥ, ΕΕΥ και ΕΠΑ, επίτροποι Διοικήσεως, Νομοθεσίας, Προεδρίας, Περιβάλλοντος, Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων, αρχιπρωτοκολλητής, διευθυντής Γραφείου Προέδρου, γραμματέας Υπουργικού Συμβουλίου, εκπρόσωπος της ε/κ κοινότητας στη ΔΕΑ, υπαρχηγός Αστυνομίας, γενικοί διευθυντές ημικρατικών οργανισμών, οι δήμαρχοι όπως και οι διευθυντές των Συμβουλίων Αποχετεύσεων και Υδατοπρομήθειας.
  Στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει την πρόταση νόμου που κατέθεσε ο Δημήτρης Συλλούρης στις 24/2/2017 ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, υποστηρίζει ότι με την ψήφισή της δεν αναμένεται να προκύψει πρόσθετο κόστος στα δημόσια οικονομικά! Κάτι, βεβαίως, που δεν ευσταθεί, διότι αρκετοί από τους παραπάνω αξιωματούχους κατοικούν εκτός Λευκωσίας. Συνεπώς, προκύπτει επιπρόσθετο κόστος σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, έξοδα συντήρησης κ.ά.

Γράφει: Μιχάλης Χατζηστυλιανού


Το διαβάσαμε στο: Philenews.com
25/09/17

Διαβάστε  ακόμη

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ